Forum Wypowiedzi uczniów i nauczycieli na temat  Metody Callana Strona Główna Wypowiedzi uczniów i nauczycieli na temat Metody Callana
Krótki opis Twojego forum [ustaw w panelu administracyjnym]
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wypowiedzi uczniów i nauczycieli na temat Metody Callana
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wypowiedzi uczniów i nauczycieli na temat Metody Callana Strona Główna -> Forum testowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ula
Gość






PostWysłany: Wto 14:43, 14 Lut 2006    Temat postu:

Czasem podczas lekcji pojawiają się dziwne zdania i sformułowania, np. "I'm tasting my finger", co mnie osobiście dziwi, ale nie przeszkadza. To tyle, jeśli chodzi o jakiekolwiek negatywy tej metody. Poza tym tematy lekcji są przydatne w codziennym życiu. Zdania czasem sprawiają trudność ze względu na swoją obszerność, ale myślę, że to bardzo uczy wytrwałości i systematyczności- a więc kolejny plus!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smela
Administrator



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:19, 15 Lut 2006    Temat postu:

Dzięki Agarette za wyczerpującą wypowiedź. Według metody nauczyciel nie może zmieniać pytań, ale podzielam twoją opinię,że czase należy trochę "odpuścić" i pozwolić uczniom na trochę własnej twórczości. Jeśli się tego nie robi atmosfera na lekcjach może być sztywna i nieco stresująca. A co do wypowiedzi Ulki wydaje mi się,że dziwne pytania mają ułatwiać zapamiętywanie. Zresztą wiele osób, nawet po dłuższej przerwie w nauce, przypomina sobie te właśnie pytania np. wstając rano z łóżka. No cóż z zasadami metody trzeba się poprostu pogodzić i je stosować Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ania
Gość






PostWysłany: Śro 14:54, 15 Lut 2006    Temat postu:

Maetoda callana uczylam sie 1,5 roku, zajęcia bardzo mi się podobaly. Ten sposob nauki byl dla mnie odpowiedni, ponieważ bardzo szybko i latwo zapamietywalam. Jedyną rzeczą, ktora mi przeszkadzalo, bylo to, że zmieniali się lektorzy. Niektórzy z nich nie umieli po polsku, a ich wypowiedzi byly niewyraźne i chaotyczne, powodowalo to niezrozumienie i blędne odpowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smela
Administrator



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 1:04, 16 Lut 2006    Temat postu:

Według MC najlepsi lektorzy to właśnie "native speakerzy". Rozmawiałam z jednym z przedstawicieli dużej szkoły Callana i stwierdził, że gdyb nie wymogi zatrudnialiby samych Polaków, bo łatwiej się z nimi współpracuje. Z drugiej strony jadąc do jakiegoś kraju anglojęzycznego spotykamy się z różnymi akcentami i prawda jest taka,że nikt nie mówi do nas powoli i wyraźnie. Być może MC właśnie do tego przygotowuje. Pozdrawiam:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamoz
Gość






PostWysłany: Czw 11:34, 16 Lut 2006    Temat postu:

jeśli chodzi o mnie to Callan to zupełna porażka, zajęcia nuidne, w kółko powtarzaliśmy to samo. A efekty? Kiedy przeniosłem się do grupy FCE tradycyjną metodą musiałem dużo nadrabiaś. Wniosek-nie ma cudów. Zresztą dla każdego coś innego.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Izabella
Gość






PostWysłany: Czw 19:20, 16 Lut 2006    Temat postu: Metoda Callana

Metoda Callana przynosci pozadane efekty. Moimi jedynymi zastrzerzeniami do niej sa: zamalo cwiczen z gramatyki, za szybkie przerabianie kolejnych czasow gramatczynych oraz brak wtornych cwiczen z nimi zwiazanych. Powoduje to dosc duzy odesetek ludzi, ktorzy rezygnuja z dalszej nauki tym tokiem. Nawet wedlug lektorow metoda ta potrafi skutecznie skomplikowac stosowanie czasow w mowie oraz pismie. Jednak jest to garstka minusow w calym ogromie plusow. I mimo wszystko polecam ja wszystkim chcacym podniesc swoje kompetencje jezykowe. Mam doswiadczenia z innymi metodami, aczkolwiek ta jest moim zdaniem najlepsza. Dziekuje Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smela
Administrator



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:16, 17 Lut 2006    Temat postu:

Cieszę się,że ktoś wspomniał o problemach z czasami. Co sądzicie o zestawianiu dwóch czasów na jednych zajęciach?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamoz
Gość






PostWysłany: Nie 12:30, 19 Lut 2006    Temat postu:

mnie mieszanie czasów zupełnie nie przeszkadzało, ale były osoby które nie mogły się w tym połapać, więc miały duuuże problemy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotr
Gość






PostWysłany: Sob 15:17, 25 Lut 2006    Temat postu:

uczyłem się Callanem miesiąc i szło mi jak krew z nosa. Uczyłem się sam z komputera i szło mi wolno i ciężko. W szkole języki też mi nie wchodziły. Jeśli coś mnie nie interesuje, to nic z tego nie wychodzi. Miałem motywację. Chciałem uczyć się dla siebie, bo w pracy język jest mi niepotrzebny. Myślę, że większe efekty osiągnąłbym ucząc się w grupie z lektorem. To bardziej motywujące. Mimo tego,że mi sie nie powiodło i tak uważam że metoda jest bardziej skuteczna niż te tradycyjne.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Agarette
Gość






PostWysłany: Sob 21:04, 25 Lut 2006    Temat postu:

Co do kilku czasów na jednych zajęciach - dla mnie jest to bardzo dobre. Zawsze myliły mi się czasy, tutaj wszystko porządnie jest to tłumaczone, jaka konstrukcja, kiedy używamy itd. i przez to, że te czasy przeplatają się w pytaniach łatwo się je zapamiętuje.

A co do zmiany lektorów - jest to ogromny plus, bo stykamy się z wieloma odmianami akcentów. Na początku miałam z tym problemy, bo nie mogłam się połapac, ale teraz rozumiem lekotra z Kanady, Stanów, Anglii, Nowej Zelandii czy Australii... To jest właśnie dobre, bo jak się pojedzie do kraju anglojęzycznego czy w ogóle za granicę, to przecież nie każdy mówi z tym samym akcentem.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smela
Administrator



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:51, 01 Mar 2006    Temat postu:

Poznanie różnych akcentów i rozumienie ich to faktycznie ważna sprawa. A co do czasów, to są dobrze objaśnione. Niestety wielu uczniów, którzy rozumieją definicje gramatyczne, nie potrafią poprawnie zastosowac zasad.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietka
Gość






PostWysłany: Śro 21:02, 15 Mar 2006    Temat postu:

Uczę sie callanem od 10 miesięcy. Nigdy wcześniej nie uczyłem sie angielskiego, było kilka lat niemieckiego, kilka francusckiego. Z angielskim miałem do czynienia w komputerze, w filmach, piosenkach, więc jako takie ogólne obycie się zdobyło(stąd znałem już wiele słów, choć nie zawsze wiedziałem jak się je wymawia). Teraz po 10 miesiącach rozumiem już dużo więcej niż wczesniej, potrafię też sklecić zdanie poprawne gramatycznie. Nie rozumiem tych co domagają się więcej gramatyki... polskiej nie znam zupełnie (oczywiście zasad i formułek), a posługuję się językiem nie robiąc w nim będów, więc chyba nie znajomość teorii jest ważna, ale praktyka. W callanie uczą mnie tejże gramatyki tak, że tego nie zauważam i chwała im za to Smile A teoria gramatyki potrzebna jest tylko chyba tym, którzy w przyszłości chcą uczyć angielskiego, wtedy zrozumiem, bo do normalnej praktyki językowej jest to totalnie zbędne (jeżeli wiem jak coś powiedzieć, czy napisać a nie potrafię powiedzieć czemu tak ma być to chyba nie jest źle?)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smela
Administrator



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:54, 15 Mar 2006    Temat postu:

jasne, praktyka to podstawa!
Pietka, uczysz się 10 miesięcy. Czy możesz mi powiedzieć na jakim paragrafie/stage'u jesteś?Albo podać swojego maila?
Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rosti
Gość






PostWysłany: Pon 17:26, 08 Maj 2006    Temat postu:

a czy ktoś mógłby mnie oświecić na jakim poziomie jest ÓSMY stage MC? chodzi mi o to czy to jest coś koło intermediate? nigdy nie uczyłam się tą metodą ale będę miała uczennicę na tym stage'u.
proszę o odpowiedź
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Młoda
Gość






PostWysłany: Pią 16:12, 19 Maj 2006    Temat postu:

8 stage jest z pewnością Intermediate
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wypowiedzi uczniów i nauczycieli na temat Metody Callana Strona Główna -> Forum testowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin